Kontemplujemy Boga jako Dawcę i Miłośnika Życia ludzkiego.
Uciekając się do wstawiennictwa Najświętszej Maryi Panny jako Tej, która, przez Wcielenie Syna Bożego, dała całej ludzkości Zbawiciela, chcemy widzieć wielką godność życia każdej osoby ludzkiej, które zawsze jest cudem: bez względu na to, kiedy przychodzi i w jakich warunkach. Wiemy, że im bardziej słaby i bezbronny jest człowiek, tym bardziej potrzebuje, aby inni dostrzegali jego przyrodzoną godność i życie w kategoriach daru, jakim Bóg zechciał obdarzyć jego samego i innych ludzi wokół. Ludzie odrzucający ten dar nie tylko nie wykorzystują dobrych szans, ale, co więcej, ryzykują zbawieniem swojej duszy - a my z miłości do dusz pragniemy ich ratunku.
Doceniamy wielką wartość małżeństwa jako miejsca poczynania i rodzenia się bezpiecznie nowego życia.
Uważamy, że naturalny model rodziny, oparty na trwałym związku małżeńskim kobiety i mężczyzny (który w takim kształcie chroniony jest przez polską konstytucję) jest najlepszą przestrzenią przyjęcia i optymalnego wzrostu fizycznego, psychicznego i duchowego dzieci. Bliska nam jest tęsknota, aby w polskich rodzinach panowała otwartość na Boży plan dla płodności poszczególnych małżeństw. Zdajemy sobie sprawę, że walka o dzietność odbywa się w największym stopniu w umysłach i sercach kobiet i mężczyzn. Na tym polu pragniemy przyczyniać się do afirmacji życia i rozwoju miłości w polskich rodzinach.
Różnią nas dyscypliny naukowe, jakimi się zajmujemy.
Wykonujemy różne zawody uznajemy jednak, że propagowanie myśli o godności życia ludzkiego i odpowiedzialności za nie, to sprawa nie tylko lekarzy, farmaceutów, biologów, ale także ludzi wielu innych dyscyplin i dziedzin nauki, a nawet sztuk pięknych oraz każdego człowieka dobrej woli, który w spojrzeniu prosto z serca dostrzega niezwykły dar życia. W naszych połączonych wysiłkach upatrujemy szansę, aby działania były bardziej owocne.
Mamy świadomość, że walka o godność życia ludzkiego jest ostateczną bitwą o cywilizację chrześcijańską w Polsce i na świecie.
Uznajemy, iż tradycyjne nauczanie Kościoła rzymskokatolickiego w sposób adekwatny i dokładny wskazuje źródła moralności oraz godności istoty ludzkiej oraz zawiera zbiór uniwersalnych norm wiążących w sumieniu każdego człowieka.